Bibliography

Lessard, Jonathan; Brunelle-Leclerc, Etienne; Gottschalk, Tim; Jetté-Léger, Marc-Antoine; Prouveur, Odile; Tan, Christopher. « Striving for Author-Friendly Procedural Dialogue Generation. » In 2017 Workshop on Non-Player Characters and Social Believability at the 12th Conference on the Foundations of Digital Games. Hyannis:MA, 2017. a67-lessard

Lessard, J., & Arsenault, D. (2016). The Character as Subjective Interface. In Interactive Storytelling: 9th International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2016, Los Angeles, CA, USA, November 15–18, 2016, Proceedings 9 (pp. 317–324). Springer International Publishing. http://lablablab.net/papers/SubjectiveInterface_ICIDS2016.pdf

Lessard, Jonathan. « Designing Natural-Language Game Conversations ». Proceedings of 1st International Joint Conference of DiGRA and FDG. Dundee: UK, 2016.
www.lablablab.net/papers/lablablab_CR.pdf

Lessard, Jonathan. « Technologie et design de jeu ». Sciences du jeu, no 4 (2015). http://sdj.revues.org/521

Lessard, Jonathan. “Early Computer Game Genre Preferences (1980-1984).” In Proceedings of the 2015 DiGRA International Conference, Vol. 12. Lüneburg, Germany, 2015.
http://www.digra.org/digital-library/publications/early-computer-game-genre-preferences-1980-1984/

Lessard, Jonathan. « Game Genres and High-Level Design Pattern Formations ». In Proceedings of Workshops Colocated with the 9th International Conference on the Foundations of Digital Games. Liberty of the Seas: ACM Digital Library, 2014. http://fdg2014.org/workshops/dpg2014_paper_02.pdf.

Lessard, Jonathan. « Livre, film ou monde interactif ? Les métaphores de la construction formelle du jeu d’aventure ». Mémoires du livre 5, no 2 (2014). http://www.erudit.org/revue/memoires/2014/v5/n2/1024781ar.html.

Lessard, Jonathan. « Procedural ». in Marie-Laure Ryan, Lori Emerson, et Benjamin J. Robertson. The Johns Hopkins Guide to Digital Media. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 20 mars 2014.

Lessard, Jonathan. « The Casual Revolution of… 1987: Making Adventure Games Accessible to the Masses ». In History of Games International Conference 2013 Proceedings. Montréal: Kinephanos, 2013. http://www.kinephanos.ca/2014/adventure-games/

Lessard, Jonathan. 2013. “Histoire Formelle Du Jeu D’aventure Sur Ordinateur (le Cas de l’Amérique Du Nord de 1976-1999)”. Ph. D. Cinema Studies, Montréal: Université de Montréal.

Lessard, Jonathan. « Adventure Before Adventure Games A New Look at Crowther and Woods’s Seminal Program ». Games and Culture 8, no 3 (2013): 119‑135. http://gac.sagepub.com/content/8/3/119.

Lessard, Jonathan. « Glutomax: Quebecois proto-indie game development ». Loading… The Journal of the Canadian Game Studies Association 7, no 11 (2013): 133‑138. http://journals.sfu.ca/loading/index.php/loading/article/view/127/158.

Lessard, Jonathan. « Lovecraft, le jeu d’aventure et la peur cosmique ». Loading… 4, no 6 (2010). http://journals.sfu.ca/loading/index.php/loading/article/view/89.

Lessard, Jonathan. « Fahrenheit and the premature burial of interactive movies ». Eludamos. Journal for Computer Game Culture 3, no 2 (26 octobre 2009): 195‑205. http://www.eludamos.org/index.php/eludamos/article/view/vol3no2-5.

Lessard, Jonathan. « Analyse idéologique du discours ». In Actes du 14ème colloque de l’AÉDDHUM, 75‑85. Montréal: Cahiers d’histoire, 2008.

Lessard, Jonathan. 2007. “Pour Le Dominion et l’Empire L’idéologie Du Montreal Board of Trade 1897-1921”. M.A. History, Montréal: Université de Montréal.

Lessard, Jonathan. « Le Conseil des métiers et du travail de Montréal (CMTM) et la question de la municipalisation des tramways de 1900 à 1930 ». Bulletin du Regroupement des chercheurs-chercheuses en histoire des travailleurs et travailleuses du Québec 30, no 2 (2004): 23‑39.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *